23 maig 2017

Nou projecte d’extraescolars del Margalló

Aquest dijous s’ha presentat a les famílies de l’escola el nou projecte d’activitats extraescolars que s’iniciarà el proper curs 2017-2018.

En la reunió s’ha comptat amb la presència dels responsables de Fundació Catalana de l’Esplai (Fundesplai) que han exposat les línies mestres que guiaran el disseny i el desenvolupament de les activitats que s’oferiran el proper curs.

IMG_20170518_165313

Fundesplai considera que la base d’un projecte d’extraescolars no pot ser la conciliació —d’altra banda necessària—. Les extraescolars, representen una oportunitat de vincular l’escola amb la comunitat (entitats, teixit associatiu, esdeveniments, etc.). Aquesta vinculació permet  establir les bases per la creació d’un itinerari un cop acaba l’etapa d’educació
La coordinació esdevé en aquest plantejament una figura clau donat que s’entén com una coordinació pedagògica. El/la coordinador/a serà responsable de la supervisió pedagògica de tots els professionals que imparteixen les extraescolars per garantir la intencionalitat educativa de totes i cadascuna de les activitats.
Pel que fa a l’oferta, l’objectiu és representar al màxim les inquietuds de tot l’alumnat. La graella d’extraescolars ha de ser un reflex de la pluralitat que hi ha a l’escola.

Durant la reunió també s’han avançat algunes de les noves activitats que s’incorporaran a l’actual oferta, com ara:

Petits xefs (amb la participació de la cuinera de l’escola)
Robòtica i programació
Ciència
Percussió

Nous espais de relació amb les famílies

Un altre dels aspectes que adquireixen un protagonisme destacat és la relació amb les famílies. Així el nou projecte preveu la realització de jornades de portes obertes, jornades en família, activitats familiars monogràfiques i també la relació directa i diària tant amb la persona responsable de la coordinació com amb els tècnics i monitors.

D’altra banda s’ampliarà l’horari d’atenció a les famílies i s’obriran nous espais de relació com són la creació d’una Intranet i un blog.

Dinamització de les activitats del municipi

Un altre dels eixos del nou projecte és la voluntat d’integrar, dins dels espais de temps de migdia i de les activitats extraescolars, la dinamització de les activitats organitzades al municipi. Així coincidint amb la celebració d’activitats esportives, lúdiques i/o culturals) s’organitzaran activitats per fomentar la participació de les famílies.
L’esplai de tarda, una alternativa a les extraescolars

Partint de la recomanació de que els infants no facin més de tres dies d’activitats extraescolars a la setmana i la voluntat de millorar l’actual servei d’acollida de tarda, una altra de les novetats del proper curs serà l’esplai de tarda. Un espai on els infants gaudiran d’una oferta d’activitats atractiva, variada i adaptada al nombre d’integrants i els seus perfils (biblioteca, esports, activitats cooperatives, etc.).

Aviat us facilitarem més informació sobre l’oferta concreta d’activitats i també sobre el període d’inscripció a les mateixes.

Podeu consultar en el document adjunt la presentació que es va passar durant la reunió.

Si teniu qualsevol dubte o voleu fer algun suggeriment podeu fer-ho a la bústia de correu electrònic extraescolarsmargallo@fundesplai.org

Document: Extraescolars (1.23 MB)